Pracownia Botaniczna (P20)
OPIS PRACOWNI
Pracownia Botaniczna, zlokalizowana w Instytucie Botaniki na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Jagiellońskiego, służy do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu botaniki w ramach kierunków: biologia i geologia, specjalność – ochrona przyrody, biologia, biologia i geografia oraz geologia.
Pracownicy dydaktyczno–naukowi Pracowni (8 profesorów, 12 adiunktów, 2 asystentów) prowadzą zajęcia dydaktyczne w ramach kursów:
- Ekologia ogólna (kierunki: biologia i geologia, biologia, studia I i II stopnia),
- Mikologia systematyczna (kierunki: biologia i geologia, biologia, studia I i II stopnia),
- Botanika – zajęcia terenowe (kierunki: biologia i geologia, biologia, studia I i II stopnia),
- Flora i roślinność Polski (kierunki: biologia i geologia, biologia, studia I i II stopnia),
- Biologia roślin – podstawy (kierunek biologia, studia I stopnia),
- kursów: Botanika systematyczna, Synantropizacja szaty roślinnej, Szata roślinna Ziemi, Ekologia zbiorowisk roślinnych, Ekologia zapylania kwiatów, Problematyczne gatunki inwazyjne, Ochrona przyrody ożywionej i nieożywionej, Lichenologia i lichenoindykacja, Roślina i człowiek, Palinologia, Paleobotanika, Podstawy taksonomii, Roślina, a środowisko, Biologia owoców i nasion, Grzyby w biotechnologii i medycynie, Apomiksja u roślin, Anatomia ekologiczna, Biologia roślin, Biologia roślin z elementami cytologii, Botanika, Kariotyp – praktyczny kurs analizy, Embriologia roślin, Embriologia roślin – specjalne metody, Genetyka, Mechanizmy ewolucji (studia I i II stopnia),
- oraz proseminariów i seminariów (kierunki: biologia i geologia, biologia, studia I i II stopnia).
Pracownia Botaniczna jest wyposażona w nowoczesny sprzęt multimedialny i stanowiska mikroskopowe (mikroskop biologiczny i mikroskop stereoskopowy) do prowadzenia obserwacji obiektów botanicznych (komórki, tkanki, organy, zarodniki, itp.).
Absolwenci biorący udział w kursach prowadzonych przez Pracownię Botaniczną mają możliwość podjęcia pracy na stanowiskach związanych ze zdobytym doświadczeniem i umiejętnościami w placówkach naukowych, laboratoriach środowiskowych, parkach narodowych i krajobrazowych, rezerwatach, jako konserwatorzy przyrody w urzędach samorządów lokalnych. Ze względu na dobre przygotowanie merytoryczne do pracy dydaktycznej wielu z nich sprawdza się doskonale w szkolnictwie na wszystkich szczeblach edukacji.
APARATURA ZAKUPIONA W RAMACH PROJEKTU
L.p. | Nazwa | Krótki | Zdjęcie |
1 | Rzutnik multimedialny | 4 szt., Rzutnik multimedialny Epson EB-1775W: 1280 X 800 (WXGA), | |
2 | Notebook | 4 szt., Notebook Acer AS4820TG,14,0'', i3-380/HD6650/4GB/500GB/W7HP + pilot targus | |
3 | Mikroskop stereoskopowy | 60 szt., Mikroskop stereoskopowy OPTA-TECH SK-292 w tym 2 szt. z torem wizyjnym | |
4 | Mikroskop biologiczny | 30 szt., mikroskop biologiczny OPTA-TECH MB300, w tym 1 szt. z torem wizyjnym; |
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE PROWADZONE Z WYKORZYSTANIEM ZAKUPIONEJ APARATURY
L.p. | Nazwa aparatu | Nazwa | Kierunek |
1 | Rzutnik multimedialny | Ekologia ogólna | kierunek: biologia i geologia- specjalność ochrona przyrody |
2 | Notebook | Podstawy taksonomii | kierunek: biologia i geologia- specjalność ochrona przyrody |
3 | Mikroskop biologiczny | Ekologia ogólna WBNZ- | kierunek: biologia i geologia- specjalność ochrona przyrody |
4 | Mikroskop stereoskopowy |